| 
Понеділок, 06 травня 2013

Творчість Тетяни Грицай як втілення народних традицій сьогодні

Автор 
Оцініть матеріал!
(6 голосів)

Ще з давніх-давен лунає до нас голос предків… Культура, яка віками відображала усю витонченість української душі, нікуди не зникла. Всі ми, так чи інакше, чуємо відлуння творчої естетики попередніх поколінь. Ми зберегли свої народні звичаї, обряди, пісні, але є щось, у чому нам майже немає рівних. Оформлення оточуючого простору декоративними, символічними орнаментами, ще з часів існування на території України давніх культур, посіло особливе місце у житті праукраїнця. Досить довгий час, це було невід’ємною частиною життя, зараз – це вид мистецтва.

 

Можна далеко не ходити, ще менше століття назад, завітавши до хати українця, Ви б стали очевидцем маленького раю його власника, з розписаними власноруч піччю, вікнами та посудом. До наших днів таких збереглося зовсім мало і майже всі вони з табличкою «Хата-музей». То де ж шукати цей вид мистецтва сьогодні?

Сучасна українська декоративно-прикладна культура продовжує жити і навіть більше – продовжує розвиватись. 16 квітня 2013 року у меморіальному музеї «Хата на Пріорці», в рамках творчого проекту «Тарасова хата», відкрилася персональна виставка майстра декоративно – прикладного мистецтва Тетяни Грицай. Свою назву, «Два виміри», виставка отримала завдяки двом напрямам творчості авторки. Тут представлені як роботи виконані у авторській техніці українського розпису, так і роботи у техніці малярства на склі.

Обидві техніки є традиційними видами творчості для українців. У кожного регіону були свої особливості: колористична гамма, форми, композиція, особливості матеріалу та їх поєднання. Але, слід сказати, що іноді майстер вносить у своє мистецтво настільки багато свого власного бачення, що згодом утворюється так званий «новий різновид», коли у народного розпису з’являлося авторство. Саме так сталося з Петриківським розписом і Тетяною Патою, Федіром Панко та іншими відомим майстрами,  роботи яких претендували на творчу особистість.

Кожна з робіт Тетяни Грицай є втіленням символічного образу. Переповнені неповторними національними рисами, її твори відображають нерозривність минулих звичаїв з сьогоденним мистецтвом. Поєднання народної техніки з індивідуальним відчуттям автора проявляється в унікальному буйстві кольорів, композиції та техніці.

«Я підтримую напрацьовану поколіннями українську духовну символіку і трактую її через своє бачення та відчуття. Мистецтво покликане нести в суспільство красу, гармонію та естетику. Іншого в житті і так достатньо».        Тетяна Грицай

Читати 2389 разів