У листопаді 2012р у Виставковому центрі «КиївЕкспоПлаза» проходила фестиваль- виставка «Япономанія». Ця виставка мала шалений успіх, бо на напротязі її роботи у касі весь час стояла черга бажаючих придбати квитки. В рамках фестивалю- виставки було багато программ, які розповідали про цю дивовижну країну.
На мій погляд обна із цікавійших програм, була унікальна виставка картин сучасної япончької каліграфії художника Рюсекі Моримато та його мійстер-класи коліграфії, також роботи яконського художника Кубо Шу та неперевершенного майстра різьби по дереву Тору Іваса.
Тору Іваса народився у 1977році.З 1997 року починає займатися граверством. У 2002р. закінчує Університет Цукуба, отримавши ступінь магістра мистецтва і дизайну. Після заканчення університету працює дизайнером у видавництві, науковим співробітником в Університеті, викладає в Університеті та школі, паралельно проводить майстер- класи в музеях та виставкових залах в усьому світі.
23 листопада 2012р., в рамках фестивалю-виставки « Япономанія», Тору Іваса провів свій майстер – клас традиційної японської техніки створення гравюр «Ханга» в приміщенні Виставкового залу Київської дитячої Академії мистецтв.
Студенти Образотворчого факультету Київської дитячої Академії мистецтв були дуже щасливі побачити , як працює видатний японський майстер гравюри ханга.
Тору Іваса розповів, студентам, що суть цієї унікальної техніки ханга - у наступному:
1.Спочатку майстер вирізає малюнок на дерев’яній дощечці.
2.Потім пензликом наносить, на вирізаний малюнок, спеціальну фарба.
3. За допомогою спеціальної щіточки він створює рівномірне нанесення фарба по всій поверхні вирізаного малюнку на дерев’яній дощечці.
4.Потім на дощечку накладає спеціальний папір, на якому і буде створена гравюра.Аби малюнок розмістився на папері в потрібному місці майстер використовує спеціальну дерев’яну лінійку.
5.Потім на лист паперу, на якому буде створена гравюра, накривається ще одним листом, який буде виконувати суто технічну функцію.
6.Саме цей "технічний папір", він віджимає спеціальним диском, створюючи гравюру.
Тору Іваса привіз весь інструмент із Японії, показує його студентам, розповідає про всі деталі в роботі, а перекладач, Ольга Василівна Горновська все детально перекладає. Дуже добре, що на цьому майстер - класі присутні викладачі Академії. Так декан Образотворчого факультету Миколайчук Наталія Іванівна пояснює студентам, які саме відмінності між звичною, для студентів, технікою гравюри, яку вони вже освоїли у процесі навчання, та технікою японської гравюри ханга.
Студенти слухають дуже уважно та задають безліч запитань, на які майстер, так мені здалося, був дуже щасливий відповідати, його просто підкорила обізнаність юних студентів.
Коли Тору Іваса розповів та поетапно продемонстрував повний цикл робіт по створенню гравюри він задав дуже дивовижне, як для студентів Академії, запитання:« Хто хоче спробувати». Ну , як це хто хоче спробувати ? Тут ,у Академії всі студенти хочуть спробувати, ну звичайно всі. І ця завзятість та зацікавленість студентів ще більш порадувала майстра. А які були задоволені студенти, адже працювати з таким великим майстром , як Тору Іваса, для них велике щастя.
Ви тільки подивіться фоторепортаж майстер - класу Тору Іваса по створенню традиційної японської гравюри ханга і самі все зрозумієте.