Один із найяскравіших проектів цьогорічної виставки Fine Art Ukraine став спеціальний проект « Бебеля, 19. Квартирні виставки».
Спецпроект розповідає про яскраву сторінку історії Одеси і загалом радянського мистецького життя - квартирні виставки.
Контроль мистецтва і художньої творчості з боку комуністичної партії і творчих спілок у Радянському Cоюзі на початку 60-хроків досяг свого апогею. Саме у ці часи і виникає неформальний дисидентський рух, як спротив тотальному нагляду.
Він виникає по всій країні і у кожному місті є свої засновники і неформальні лідери спротиву. Організаторами таких груп, як правило стають художники - дисиденти. У Одесі в ті часи такими були - Олександр Онуфрієв, Володимир Стрельников, Валерій Басанець,Віктор Маринюк.
Саме вони відмовлялися прийняти офіційний соцреалізм, який панував на той час, та не хотіли орієнтуватися на західне мистецтво. Тобто виступали, як нонконформісти. Але у такому разі їх творчість не могла існувати легально, бо не відповідала офіційним канонам, і існувала у такій собі нелегальній, неофіційній формі, напівтаємних виставок – квартирників.
Розквіт таких виставок припадає на 70-ті роки. Лідером андерграундового руху Радянського союзу стає саме Одеса. В цьому Україна випередила Росію, бо перша виставка в Одесі відбулася у 1967р. ( виставка робіт Валентина Хруща і Станіслава Сичова на паркані навколо реставрованої Одеської опери а відомі московські «Бульдозерні» виставки на 7 років пізніше.
На виставці у спеціальному проекті « Бебеля, 19. Квартирні виставки» відтворена атмосфера такої неофіційної виставки. Адреса Беьеля,19 не вигадана, квартира належала музиканту Володимиру Асрієву, який віддавав під виставки стіни своєї квартиру друзям художникам і в 1976 р. його квартира перетворилася на справжню галерею нонконформістів, з постійно змінюваними експозиціями виставок. Саме одну з таких виставок і представлено на суд відвідувачів Мистецького Арсеналу.
Якщо проект « Бебеля, 19. Квартирні виставки» - це історичний проект, то проект представлений резиденцією «КалендАрт» був створений в літку 2012р в Криму, коли група молодих художників, згідно попередньої домовленості, малювала пленерні роботи, аби потім їх об’єднати у великий єдиний проект під назвою «Траекторія».
«Траекторія» - це серія інтерактивних об’єктів, підвішених до стелі, на яких об’єднані частини окремих полотен різних авторів, і вільно рухаються у просторі.
Дуже цікавий проект представила Галерея сучасного мистецтва «Триптих АРТ» - «Маленька,біла…» роботи Дніпропетровської художниці Аліни Бачуріної – це скульптура, виконана в бронзі. У одному із інтерв’ю пані Аліна розповіла: «Суть эксперимента – в объединении объемной бронзовой скульптуры с плоскостью, которая бы была рассчитана под живопись. Я уже 10 лет работаю с бронзой, люблю ее. Но так как все эти годы работа вращалась вокруг классических форм и исполнения, и покраски, и тонирования, всегда хотелось придумать что-то свое».
Представленні на виставці роботи об’єднують три серії робіт «Мої подруги» і «Сільські замальовки» з центральною роботою «Тіло кредиту» ( Історія хлібороба, який аби вироститу урожай, повинен взяти кредит у банку, а вже потім повертати борг).
Одночасно Галерея сучасного мистецтва « Триптих» представила ще один дуже цікавий проект «Ландшафт» - живопис.
Проект Михайла Ілька «Несоціальний реалізм» - це роботи, етюди, які випадково були знайдені під час переїзду майстерні у минулому році. Етюди, пейзажі, портрети були створені наприкінці 50-х на початку 60-х років Іваном Ільком. І представляють реальну картину життя і боротьбу двух тенденцій і світів.
Проект Петра Лебединця « Експансія кольору», що представленно на виставці - це серія живописних робіт , виконаних маслом та представляють дивовижний феєрверк кольору.
В Мистецькому Арсеналі представленний також дуже цікавий мистецький проект «Клуб українських митців (КУМ)»
Проект Віктора Муращенко «Школа фотографії», що представленно у Мистецькому Арсеналі , в рамках виставки Fine Art Ukraine – це своєрідний рефреном до «Матч – пойняту 88», бо представляє фотографії України середини 1980-х робіт, та водночас фотографії зовсім сучасні.