| 
Субота, 18 серпня 2012

Перша Київська міжнародна бієнале сучасного мистецтва Arsenale – 2012. Частина 1

Оцініть матеріал!
(0 голосів)

З 24 травня по 31 липня 2012р. в Києві у приміщенні Мистецького Арсеналу проходила перша Українська бієнале сучасного мистецтва Arsenale – 2012. Це наймасштабніший творчий проект, який проводився  на Україні.

Ініціатором створення проекту  виступив безпосередньо «Мистецький Арсенал» при підтримці Міністерства культури та держадміністрації Києва, Державним управлінням справами,Президентом та Кабінетом Міністрів. Вартість проекту – 38 млн.грн.

Перша Київська міжнародна бієнале «modern art» розмістилася на двох поверхах Мистецького Арсеналу. Це вперше, з моменту відкриття виставкового простору Мистецький Арсенал, під експозицію використовували другий поверх.

 

Бієнале складається із основної  частини «Найкращі часи,найгірші часи. Відродження і Апокаліпсис сучасного мистецтва». Цей основний проект виставки розмістився площі 20 000 кв.м. на першому поверсі «Мистецького Арсеналу».

Куратором проекту став британський письменник та історик мистецтва,який керує інноваційними та динамічними музеями сучасного мистецтва в усьому світі - Девід Елліотт.

На Другому поверсі «Мистецького Арсеналу», на площі 4000 кв.м. був представлений спеціальний проект бієнале «Подвійна гра». Проект представляли українські та польські художники.  Куратором проекту, з української сторони, став заступник генерального директора «Мистецького Арсеналу» Олександр Соловйов,а з польської сторони координатором проекту став  директор Центру сучасного мистецтва «Замок Уяздовський» - Фабіо Кавалуччі.

Водночас була представлена і Паралельна програма бієнале.

Паралельна програма бієнале містила культурні та мистецькі події, що проводились  водночас із основною програмою ARSENALE 2012 за ініціативи ряду мистецьких інституцій України.

До участі у паралельній програмі бієнале  були запрошені 36 музеїв, галерей, міжнародних культурних центрів, індивідуальних мистецьких ініціативи тощо. Найрізноманітніші культурні майданчики у довільній формі презентували проекти, що відповідали  темі бієнале.

Паралельна програма ARSENALE 2012 презентувала 170 найбільш значущих і активних митців художнього процесу України з Києва, Харкова, Одеси, Херсона, Дніпропетровська. До програми входило близько 45 проектів.

Загалом на Першій  Київськакій  міжнародній бієналє сучасного мистецтва Arsenale – 2012 були  представлені   250 творів 100  українських та іноземних художників  із 30 країн:

АЕС + Ф, Россія
Ай Вейвей, Кітай
Аіда Макото, Японія
Кадер Аттія Алжир / Франція
Вячеслав Ахунов, Узбекистан
Ейя-Ліза Ахтила, Фінляндія
Лара Баллада, Єгипет
Філіда Барлоу, Великобританія
Яель Бартана, Польша / Ізраіль
Лутц Бекер, Великобританія
Джон ССК, Германія
Лучезар Бояджиєва, Болгарія
Сергій Братков, Україна
Луіз Буржуа, Франція / США
Білл Віола, США
Міхаель Веселий, Германія
Стас Волязловский, Україна
Олена і Віктор Воробйови, Казахстан
Вова Воротнэв, Україна
Річард Грейсон, Великобританія
Родно Грем, Канада
Даніка Дакич, Боснія / Германія
Річард Дикон, Великобританія
Олександра Домановича, Сербія
Сонг Донг, Китай
Вей Донг , Китай
Анніка Ериксон, Германія
Лю Жанхуа, Китай
Чжоу Зісі, Китай
Сергій Зарва , Україна
Гамлет Зінковский, Україна
Фолькерт Де Йонг Нідерланди
Bсукь Юнг Корея
Томоко Йонеда Японія
Ілля і Емілія Кабакови Україна / США
Микита Кадан Україна
Олександр Кадніков Україна
Алі Казмо Турція
Джитиш Каллат, Індія
Гюльсун Карамустафа, Турція
Томоко Кашик, Японія
Ола Колемайнен, Фінляндіи
Барта Кхер, Індія
Олег Кулик, Україна
Яеі Кусама, Японія
Дін Кью Ле, В»етнам
Мейдін, Китай
Меп Офіс, Гонконг
Миколай Малишко, Україна
Миколай Маценко, Україна
Пол Мак Карти, США
Ербосін Мельдибеков, Казахстан
Альмагул Менлібаева, Казахстан
Борис Михайлов, Україна
Трейс Моффат, Австралія
Фіона Пардінгтон, Нова Зеландія
Лам Тунг Панг, Гонконг
Ана Марія Пачек, Великобританія
Рейчел Нібоун, Великобританія
Сергій Радкевич, Україна
Радя, Росія
Рашид Рана, Пакистан
Ванда Раттан, Комбоджа
РЕП, Україна
Микола Рідний, Україна
Аніл Рубіка, Албанія
Андрій Сагайдаківский, Україна
Арсен Савадов, Україна
Мяо Сяочун, Китай
Хин Сьоучин, Китай
Джанані Толон, Турція
Фред Томаселлі, США
Удзіно, Японія
Давгасамбууджиін Уурінтуя, Монголія
Стеліос Фаітакіс, Греція
Даниель Фауст, США
Ян Фудонг, Китай
Трентон Дойл Хенкок, США
Шираз Хушиярі, Великобританія
Чой Джонг Хва, Корея
Леся Хоменко, Украина
Василь Цаголов, Україна
Ергина Чавушоглу, Болгарія / Великобританія
Джейк и Дінос Чепмен, Великобританія
Ольга Чернишова, Росія
Баасанджав Чойжилжавін, Монголія
Олександр Чекменів, Україна
Шен Шаомінь, Австралія
Ракіб Шоу, Індія / Великобританія
Чігару Шіота, Японія
Йінка Шонібаре, Мбэ, Великобританія
Наташа Шульте, Україна
Маша Шубіна, Україна
Ван Шіньсон, Китай
Кендзі Янобе, Японія
Міва Янагі, Японія
Янг Хаечанг Хеви Індастриз, Корея

Назва проекту  «Найкращі часи,найгірші часи. Відродження і Апокаліпсис сучасного мистецтва». Наслідуючи перші рядки уславленого роману Чарльза Діккенса “Повість про два міста” (1859р.), події якого відбуваються під час Французької революції, ця виставка робить стрибок у сьогодення, щоб осмислити, яким чином сучасне мистецтво та естетика використовують минуле для відображення майбутнього.

В одному сенсі,  “найкраще” та “найгірше” можна розуміти як протилежності, які завжди  залежать від вибору і обставин, а в  іншому сенсі, “найкраще” та “найгірше” є частинами одного циклічного руху, як частину раціональної, матеріалістичної діалектики. І час,у який ми живемо, він водночас і «найкращий» ,тому,що життя прекрасне і водночас «найгірший»,тому,що в світі ще  існує несправедливість, нерівність, голод, протистояння, корупція, ненажерливість влади і її великі статки з одного боку та безправність ,безробіття і поневіряння іншої частини спільноти. Саме тому і «Апокаліпсис», як «загибель» або «розпад», як та межа, до якої повинні привести «найгірші часи», щоб за «Апокаліпсисом» розпочалося відродження мистецтва і життя, і наступили «найкращі часи».

«Найкращі часи,найгірші часи. Відродження і Апокаліпсис сучасного мистецтва» - це минуле, сучасне і майбутнє у розумінні їх постійного руху, іх відносності у часі та просторі, їх  сприйняття кожною  окремою людиною.

Продовження статті читайте у наступному матеріалі «Перша Київська міжнародна бієнале сучасного мистецтва Arsenale – 2012. Частина 2».

Для тих,хто не встиг подивитися виставку пропонуємо переглянути наш фоторепортаж  проекту  «Найкращі часи, найгірші часи. Відродження і Апокаліпсис сучасного мистецтва».

Читати 3077 разів